Niecałe 3 lata… tyle czasu minęło od ostatniej trzy dniowej wycieczki szkolnej. Pandemia pokrzyżowała nasze wyjazdowe plany, ale w końcu udało się zostawić codzienność szkolnego życia i wyruszyć w kolejną podróż.

W tym roku postanowiliśmy zorganizować wycieczkę w góry – Pilsko! Szybka decyzja, mnóstwo pracy naszego szkolnego wycieczkowego Wodza i… udało się! 😊

27 kwietnia 2022 roku zebraliśmy grupę uczniów, wsiedliśmy do autokaru i rozpoczęliśmy wyprawę. Po prawie godzinnej jeździe mogliśmy cieszyć się górskim klimatem. W centrum miasta już od jakiegoś czasu nikt nie uświadczył śniegu. W górach sytuacja była zupełnie inna. W końcu Pilsko znajduje się na 1557 m n.p.m. Początek nie był łatwy, a wspinaczka na Halę Miziową (1330 m n.p.m.) dała się we znaki. Swoją drogą to najwyżej położone schronisko w Beskidach, więc wyzwanie było spore. Kilka efektownych wywrotek, lądowanie w małym potoku czy chlupanie w butach to tylko kilka atrakcji wspinaczki na szczyt. Po dotarciu do schroniska każdy marzył tylko o przebraniu, jedzeniu i odpoczynku. Popołudniu obiad, spotkanie integracyjne i czas wolny na regenerację.

Kolejnego dnia po śniadaniu przyszedł czas na „spacer”. Trasa Hala Miziowa – Hala Rysianka – Hala Miziowa to odcinek około 16 km. Piękne słońce na niebie i dużo śniegu na szlaku tworzyły bardzo przyjemną atmosferę. Na tym małym spacerku spędziliśmy ponad 6 godzin, a trud marszu każdy czuł w swoich nogach. Po powrocie do schroniska lekki chillout, a wieczorem ognisko.

Ostatni dzień to powrót do domu. Po wyjściu ze schroniska, łagodną trasą pod wyciągami narciarskimi zeszliśmy pod Solisko. Kolejny dzień ładnej pogody sprawił, że mogliśmy na trasie podziwiać panoramę Beskidów, a w oddali jak na dłoni widać było Babią Górę. Po dotarciu na sam dół zapakowaliśmy się do autokaru i siuuuu do domu.

Dziękujemy wszystkim uczniom za wzięcie udziału w wycieczce. Mamy nadzieję, że wyjazd podobał się Wam, a kolejny to kwestia krótkiego czasu. Małe plany już są, a co będzie dalej, to okaże się w przyszłości 😉

[TF][DO]

Najnowsze

• 2023-10-04Aktywność
    Prelekcja „Rób to co kochasz”